Pages

Wednesday, December 28, 2011

STORY FOR TODAY


Assalamualaikum,hey reader ! Korang sihat ? Hari ni aku nak story . Huuuh hari ni bangun sahaja tidur terus tak ada elektrik,memang panas larh kan . Bangun tidur terus pergi mandi,lepas mandi terus pergi sarapan . My dad dah belikan nasi lemak time pagi pagi buta tadi *aish,untungnya aku ni kan :) tengah makan makcik aku pulak datang nak letak adik saudara aku dekat rumah aku,so maknanya aku kena jage larh kan  :) GOOOOD ! Berjam-jam aku jaga adik saudara aku tuh,tiba-tiba dah ada elektrik . * ceh ! tiba-tiba aku tuh macam gempak sangat pulak cerita aku ni kan . Bila dah ada elektrik tuh,aku pun mula masak nasi nd masak lauk untuk adik adik aku makan tengah .

Oky,selesai aku bagi adik aku makan . huuuhh ! Kenyang tak wahai adik adik ku ? Hari ni masak ikan masak singgang . Korang tak tahu tuh lauk apa ? . Huuhhh ! aku pun tak tahu jugak . Tapi lauk tuh my dad nd adik adik aku suka makan,so aku belajar larh masak dengan my mum lepas itu aku pun masaklah hari ni . Adik saudara aku tak pernah makan lauk tuh,so tadi bila dia tengah makan aku tanya larh dia "Nini,sedap tak lauk yang Kak Ika masak hari ni ? " Die pun jawap "Sedap,nanti bila dah balik Pahang Nini nak suruh umi masakkan lauk ni larh untuk Nini " hehe :) tersenuyum aku bila dengar adik saudara aku kata sedap ..

Oky ! Aku dah berjaya masak makan kegemaran my dad nd adik beradik aku . Kalau korang tahu masak jugak,ajar larh aku ye . Jangan kedekut ilmu bebeh ! hehe :) Aku dah habis makan,jadi perut aku pun penuh larh kan ? Solat zohor pun aku dah tunaikan,sekarang ni time aku tidur kan adik adik aku pulak . Korang punya story time cuti ni pulak macam mane ? Oh ye ! korang mesti tertanya-tanya kan,aku ni tak study ke time cuti sekolah macam ni ? Meh sini aku jawapkan,time malam kalau tak ada nak keluar dengan family,aku akan study larh sampai pukul berapa yang aku nak . Mana boleh tak study,next year kan aku dah nak PMR ,so bahaya kalau tak study . 

Sekarang korang dah fahamkan ? Kalau korang dah faham,aku nak stop story aku sampai sini . Because aku nak pergi tidur kan adik adik aku  :) Stop samapai sini dulu,ade masa aku sambung lagi oky ? Salam guys 

No comments: